"Internet trolovi"
Poslato: Uto, 24. Jul 2012. 18:42
(preuzeto sa interneta, nepoznat autor)
Internet trolovi - plaćenici u službi političara, bankara i moćnika
Svi smo sve svesniji manipulacije koja se odvija putem TV-a i radija, ali taj fenomen je već opšte prisutan i na internetu. Vlade, političke stranke i razne organizovane interesne grupe (naftna, farmaceutska, prehrambena, medijska, industrijska i ostale mafije) zapošljavaju u svojim PR i marketing odeljenjima ljude koji prate rad različitih građanskih pokreta, grupa i inicijativa, koje se bave društveno korisnim radom koji je u suprotnosti sa "politikom" tih organizacija, sa ciljem da se infiltriraju u redove, da naprave raskol i dovedu do slamanja morala i trajnog prekida rada takvih nezavisnih građanskih grupa i inicijativa.
To su obično ljudi koji se kriju iza lažnih profila na socijalnim mrežama, koji svojim komentarima žele da poremete normalnu diskusiju. Trolovi obično nisu tematski zainteresovani, već nastupaju agresivno sa pokušajem stvaranja razdora u postojećoj zajednici, diskreditovanja osoba sa drugačijim mišljenjem ili usmeravanja toka diskusije u neproduktivnom pravcu.
Trolovi se kreću uglavnom u internet forumima, vikijima, mejling listama, blogovima i po socijalnim mrežama. Pojedini trolovi se koriste prefinjenim dijalektičkim i retoričkim metodama i tako kamufliraju i često dugo vremena ne budu otkriveni.
Sa porastom broja korisnika socijalnih mreža oni su otišli i korak dalje, tako da osnivaju grupe i stranice sa nazivom danas popularnih građanskih inicijativa i direktno demokratskih pokreta kako bi ideju tih zajednica preusmerili u korist svoje političke ili profitne organizacije.
Kako ih prepoznati?
Trolove u grupi je najlakše prepoznati po tome što kontinuirano žele da poremete normalnu diskusiju svojim agresivnim napadima i pokušajima diskreditovanja osoba u zajednici, prenebegavanjem onog što se treba dokazati, omalovažavanjem čoveka, laskanjem široj zajednici, argumentima sveopšteg slaganja, pozivanjem na mišljenje "velikih ljudi", traženjem dokaza u unapred formiranom stavu koji tek treba dokazati itd.
Trolovske (lažne) grupe je najlakše prepoznati po tome što u svojim izjavama pokušavaju da neargumentovano i agresivno uguše sve kritike usmerene na svoje sponzore i idejne tvorce svojih lažnih grupa (političare, bankare i moćnike koji su i tvorci problema). Tu je i visokosofisticirana grupa trolova koji pokušavaju da ulizivanjem članovima uticajnih internet zajednica dođu do pozicije administratora web sajtova i stranica na socijalnim grupama kako bi preoteli istu i zatim njene aktivnosti preusmerili u željenom pravcu ili ugasili.
http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internet%29
(The "trollface", first appearing in 2008, is often used to indicate trolling in contemporary internet culture. Modern usage of the word itself dates from 1980s.)
Internet trolovi - plaćenici u službi političara, bankara i moćnika
Svi smo sve svesniji manipulacije koja se odvija putem TV-a i radija, ali taj fenomen je već opšte prisutan i na internetu. Vlade, političke stranke i razne organizovane interesne grupe (naftna, farmaceutska, prehrambena, medijska, industrijska i ostale mafije) zapošljavaju u svojim PR i marketing odeljenjima ljude koji prate rad različitih građanskih pokreta, grupa i inicijativa, koje se bave društveno korisnim radom koji je u suprotnosti sa "politikom" tih organizacija, sa ciljem da se infiltriraju u redove, da naprave raskol i dovedu do slamanja morala i trajnog prekida rada takvih nezavisnih građanskih grupa i inicijativa.
To su obično ljudi koji se kriju iza lažnih profila na socijalnim mrežama, koji svojim komentarima žele da poremete normalnu diskusiju. Trolovi obično nisu tematski zainteresovani, već nastupaju agresivno sa pokušajem stvaranja razdora u postojećoj zajednici, diskreditovanja osoba sa drugačijim mišljenjem ili usmeravanja toka diskusije u neproduktivnom pravcu.
Trolovi se kreću uglavnom u internet forumima, vikijima, mejling listama, blogovima i po socijalnim mrežama. Pojedini trolovi se koriste prefinjenim dijalektičkim i retoričkim metodama i tako kamufliraju i često dugo vremena ne budu otkriveni.
Sa porastom broja korisnika socijalnih mreža oni su otišli i korak dalje, tako da osnivaju grupe i stranice sa nazivom danas popularnih građanskih inicijativa i direktno demokratskih pokreta kako bi ideju tih zajednica preusmerili u korist svoje političke ili profitne organizacije.
Kako ih prepoznati?
Trolove u grupi je najlakše prepoznati po tome što kontinuirano žele da poremete normalnu diskusiju svojim agresivnim napadima i pokušajima diskreditovanja osoba u zajednici, prenebegavanjem onog što se treba dokazati, omalovažavanjem čoveka, laskanjem široj zajednici, argumentima sveopšteg slaganja, pozivanjem na mišljenje "velikih ljudi", traženjem dokaza u unapred formiranom stavu koji tek treba dokazati itd.
Trolovske (lažne) grupe je najlakše prepoznati po tome što u svojim izjavama pokušavaju da neargumentovano i agresivno uguše sve kritike usmerene na svoje sponzore i idejne tvorce svojih lažnih grupa (političare, bankare i moćnike koji su i tvorci problema). Tu je i visokosofisticirana grupa trolova koji pokušavaju da ulizivanjem članovima uticajnih internet zajednica dođu do pozicije administratora web sajtova i stranica na socijalnim grupama kako bi preoteli istu i zatim njene aktivnosti preusmerili u željenom pravcu ili ugasili.
http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internet%29
(The "trollface", first appearing in 2008, is often used to indicate trolling in contemporary internet culture. Modern usage of the word itself dates from 1980s.)